duminică, 27 noiembrie 2011

Manduca - o minune minunat de minunata!

S-a lansat o campanie care ofera parintilor sansa de a testa purtarea bebelusilor in manduca. Minunata idee si felicitari organizatorilor! M-am inscris, si intr-o luni s-a intamplat minunea: am primit pachetul. Minunea asta e tare minunata: nu tine pana la miezul noptii ca in alte povesti, ci doua saptamani ca sa ai timp sa te indragostesti de ea!

Pe langa manduca, in pachet erau si o protectie pentru copiii purtati si o protectie pentru bretele: fumbee.

Clara Stengara e plimbata toata ziua in wrap, si am zis ca o schimbare ar fi binevenita. Am pus repede manduca pe mine (e mult mai simplu si mai rapid decat sa legi un wrap), am acoperit-o cu protectia si am plecat la plimbare. Pe drum insa entuziasmul meu s-a mai diminuat: umerii mei nu se simteau prea confortabil. Am scurtat plimbarea.

Acasa am studiat din nou: bretele, catarame, erau puse corect si stranse suficient. Dupa intamplarea asta am revenit la wrap complimentat intr-un mod foarte potrivit de protectie. Ce placere sa acoperi copilul cu mica pelerina si sa stai linistita la gandul cu nu-i e rece!

Totusi nu am vrut sa renunt la manduca atat de usor! Am folosit-o des in casa! Am udat florile cu Strengara la piept, am dat cu aspiratorul, am bandajat degete, am intins si strans rufe afara. Foarte utila, se instaleaza imediat, si copilul se pune si se scoate repede din cuibusorul caldut. Desi wrap-ul mi se pare mai confortabil pentru distante lungi, dureaza mai mult pana il "instalezi" sau pana scoti copilul.


Intr-o zi mi-am dat seama ca m-am pripit sa judec manduca. La fel ca si wrap-ul, se poate purta in mai multe feluri. I-am mai dat o sansa si am incrucisat bretelele. Mult mai bineeee! Plimbarea noastra a fost placuta si pentru Clara si pentru umerii mei. Apoi, am prins curaj si am plimbat copilul si in pozitia rucsacel! A devenit imediat preferata mea. Cand o pun pe Clara pe spate si apoi incolatacesc wrap-ul am mereu emotii si incerc sa ma misc repede, cu manduca totul se termina cat zici "poarta-ma" si inchizi trei catarame.



Ce-mi place la manduca:

  • rapiditatea cu care se inchide si se deschide, dar mai ales
  • ador faptul ca ma frustreaza teribil sa deschid centura, de fiecare data cand ma chinui sa o deschid ma gandesc cat e de sigura pentru copilul meu, ai nevoie de ambele maini sa o deschizi sau cel putin trei degete, eu schema cu trei degete n-am reusit-o :-)
  • centura si bretelele sunt groase si late, nu ma incomodeaza la purtat si sunt moi in momentul in care sunt in contact cu copilul
  • funduletul Strengarei sta tare bine in scaunelul improvizat, iar
  • picioarele se asaza firesc in pozitia M, pozitia cea mai buna pentru bebelusi, lucru confirmat si daca te uiti la ei cand dorm, picioarele lor sunt in M ;-), si nu, nu il doare pe bebe cum isi fac griji vecinele mele
  • spatele bebelui este bine sprijinit, oferind in acelasi timp ocazia de a se lipi de spatele purtatorului, dar si libertate de miscare
  • e confortabila, in pozitia rucsacel as putea spune ca nu o simt, am mers destul de mult si destul de repede fara sa simt disconfort, greutate sau  nesiguranta
  • e frumoasa (sau poate imi place mie culoarea ciocolatei prea mult :-) si, daca bebe nu doreste sa-si faca simtita prezenta, 
  • de-a dreptul discreta
  • e versatila, o poti purta in mai multe moduri: in fata, in spate, pe sold;
  •  si o pot purta diferite persoane indiferent de inaltime sau greutate 


Astazi a fost ultima zi cand manduca a fost la noi. Maine va pleca sa faca minuni si vraji pentru alt copilas.

As vrea sa inchei explicand de ce se aduna praful pe caruciorul nostru cel frumos, cumparat cu atat de mult drag si admirat de toata lumea, de ce sta uitat in colt, trist si parasit. Pentru ca imi place sa imi port copilul. Imi place sa-l simt aproape de sufletul meu la propriu. Imi place sa-i simt mirosul, sa-l pup, sa-l mangai. Pot sa vad unde se uita si ii pot spune ce vede. Ii simt miscarile, stiu ca este deranjat de ceva inainte sa inceapa sa planga. Este util, placut si confortabil. E ca si cum te-ai plimba cu bicicleta prin trafic. Te strecori usor, in autobuz, pe trepte, printre rafturi, pe usi pe care nu ti le tine nimeni. Oricare ar fi mijlocul de purtare (manduca, wrap, mei-tai, sling, etc.) este cu siguranta modul meu preferat de a ii prezenta lumea inconjuratoare Strengarei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu